maandag 25 november 2013

Recyclen

Nadat ik op zolder alle kerstspullen die ik niet meer wilde had uitgezocht en op Marktplaats had gezet, kwam ik ook een paar dingen tegen die ik wel wilde opknappen/aanpassen/hergebruiken.






Zoals deze houten Xmas, ik vond hem nooit zo mooi, met een soort fineer aan de voorkant. Maar al lang geleden gekocht, toen er nog niet zoveel keuze was in die Xmas-dingen.

Nu heb ik hem matgrijs geverfd met de muurverf van de Karwei.







 
Deze kersboompjes waren aan beide kanten groen met witte sneeuwvlokken (stippen). Ik was er een beetje op uitgekeken. Toen ik ze beige/taupe verfde en de randen het eerste deed, vond ik het al veel leuker. Dus aan 1 kant helemaal geverfd en aan de andere kant alleen de randen, nu is het net sneeuw.
 
Ik weet nog niet welke kant ik ga gebruiken!



Deze windlichten waren grijs. Nu zag ik op Pinterest hele mooie, die helemaal wit waren en kreeg ik een idee.
Dan wil ik het graag meteen gaan doen, dus eerst met "echte" verf gedaan, die ik nog had staan.
Een paar dagen later toch maar een potje verf op waterbasis gaan halen (vind ik echt veel fijner werken, het droogt snel (handig als je niet zoveel geduld hebt) en stinkt niet zo).
Het bleef nog een beetje glanzend, ergens gelezen dat je er bloem op kunt strooien... en dat werkte goed. Nu zijn ze mooi mat. 



Zo heb ik toch weer een paar leuke, nieuwe dingen!



7 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! En zo hou je nog weer geld over voor andere leuke dingetjes ;-)

    Groetjes Monique
    kiekeboel.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gedaan! heerlijk om bestaande dingen te veranderen zodat ze weer nieuw en leuker zijn :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan joh. Hier krijg ik ook de "aanpas" kriebels van.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden hoor! Nu kun je er nog meer van genieten volgens mij. Groetjes. Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! De windlichtjes, super! Fijn toch zo dingen opknappen.. ik krijg ook al helemaal zin in opknappen!

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen